Беларуская мова і інтэрнэт
У інтэрнэце запушчаны чарговы праект па прыцягненню увагі да выміраючай беларускай мовы.
Iнтэрактыўнае агенцтва Aguru 9 чэрвеня запусціла ў інтэрнэце відэаролік і прома-сайт, якія паказваюць цяперашні стан беларускай мовы у нашай краіне. Задача праекту – прыцягнуць увагу да выміраючай беларускай мовы.
Думка аб стварэнні гэтага праекту ў творчай групы агенцтва ўзнікла пасля таго, як яны даведаліся, што Юнэска афіцыйна прызнае беларускую мову нестабільнай. Па дадзеных Нацыянальнага статыстычнага камітэту РБ, на ёй размаўляе толькі 23% насельніцтва, і ў звычайным жыцці мы практычна не чуем родную мову. Беларуская мова паступова памірае, а мы гэтага не заўважаем.
Ідэя праекту – паказаць цяперашні стан беларускай мовы ў выглядзе зомбі – так як яна ні жывая ні мёртвая. І паказаць людзям першы крок, з якога можна пачаць, а менавіта – чытаць па-беларуску.
Рэалізацыя
"Гледзячы на усю сацыяльную рэкламу, якая накіравана на адраджэнне мовы, мы вырашылі зрабіць нешта альтэрнатыўнае, каб яно зачапіла людзей і яны задумаліся. Зомбі абралі таму, што гэта істота, якая не памерла, але ўжо і не жывое. Гэта тое, што цяпер, у прынцыпе, адбываецца з беларускай мовай – ён як бы ёсць, але яго як бы няма", – гаворыць дырэктар агенцтва Aguru Максім Дзінман.
Для поўнага ўцягвання аўдыторыі былі выкарыстаныя ўсе магчымыя органы пачуццяў: слых, зрок, гаворка. У выніку быў зроблен вірусны відэа ролік, у якім раскрываецца праблема знікнення беларускай мовы, і прома-сайт Admova.by, які прапануе людзям сказаць усяго адно слова і выратаваць зомбі.
Відэа "Куды знікла прыгажосць?"
Творчая група з 17 чалавек працавала над праектам 2 тыдні.
Для прасоўвання роліка выкарыстоўваліся сацыяльныя сеткі, ініцыятыву адразу ж падхапілі буйныя інфармацыйныя рэсурсы краіны. За першы дзень пасля запуску праекту было атрымана больш за 3 000 рэпостаў відэа роліка, публікацыі ў найбуйнейшых інфармацыйных рэсурсах Байнэту. Ахоп аўдыторыі па папярэднім дадзеным склаў больш за 500 000 чалавек. Публікацыі станавіліся паўнавартаснымі пляцоўкамі для дыскусій.