Полемика о гражданском браке
Так ли страшны риски гражданского брака?
У студентов-выпускников сегодня много причин для волнений: очередная сессия, преддипломная практика, государственные экзамены, подготовка дипломных работ. А личная жизнь? Разумеется, она у всех есть. Кто-то уже успел создать семью, кто-то в поисках своей второй половинки, а кто-то решает вопрос о том, как строить отношения с близким человеком завтра.
Гражданский брак: правильное ли решение? Этот вопрос дискутировали белорусские и туркменские студенты четвертого курса филологического факультета 5 декабря в рамках мероприятия, организованного профессором кафедры русского, общего и славянского языкознания Е. В. Ничипорчик. Вывод, к которому пришли спорящие стороны, прост: и в официальном, и в гражданском браке, понимаемом ныне как незарегистрированный брак, молодые люди должны проявлять ответственность. Быть в ответе за того, кто рядом, – значит быть личностью, способной к созданию прочной семьи.
Религия и наука в XXI столетии: перспективы диалога
24-25 ноября 2017 года в Минской духовной семинарии проходил XVI Семинар студентов высших учебных заведений Беларуси «Религия и наука в XXI столетии: перспективы диалога», активное участие в котором приняли представители Гомельского государственного университета имени Франциска Скорины.
В секции «Религия и литература» выступила студентка 4-го курса филологического факультета Яна Василенко с докладом на тему «Жанр святочного и рождественского рассказа в русской литературе во второй половине ХІХ – начала ХХвв.» Секцию «Влияние религии на культуру и искусство» представил магистрант исторического факультета Владимир Смольский с докладом «Волонтёрство как служение ближнему: из опыта работы волонтёров-историков ГГУ им. Ф. Скорины». В секции заочного участия проявил себя студент 4-го курса филологического факультета Александр Докукин, представивший доклад на тему «Духоўныя аспекты паэзіі Алеся Разанава».
Участникам форума провели экскурсии по церковно-археологическому музею Минской духовной семинарии, учебному корпусу семинарии и Жировичскому монастырю.
В завершение Семинара проректор по научно-богословской работе Минских духовных семинарии и академии доцент Александр Валерьевич Слесарев вручил дипломы всем участникам форума. В дальнейшем планируется издание сборника докладов.
Яна Василенко,
студентка филологического факультета
фото Николая Савицкого
Сустрэча з кіраўніцтвам і выкладчыкамі факультэта
30 лістапада 2017 года ў рамках правядзення рэспубліканскага семінара “Падтрымка і пашырэнне сферы выкарыстання беларускай мовы ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі Гомельскай вобласці: асоба, адукацыя, грамадства”, арганізаванага Гомельскім абласным інстытутам развіцця адукацыі пры падтрымцы ўпраўлення агульнай сярэдняй адукацыі Галоўнага ўпраўлення агульнай сярэдняй, дашкольнай і спецыяльнай адукацыі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь і ўпраўлення адукацыі Гомельскага абласнога выканаўчага камітэта, на філалагічным факультэце для ўдзельнікаў семінара была арганізавана выстава метадычнай літаратуры, праведзена экскурсія па музеях і кабінетах факультэта, сустрэча з кіраўніцтвам і выкладчыкамі факультэта.
Дэкан факультэта А.М. Палуян асвяціла ролю ўніверсітэта ў цэлым і філалагічнага факультэта ў прыватнасці ў папулярызацыі беларускай мовы і літаратуры праз узаемадзеянне “школа – каледж – інстытут развіцця адукацыі – універсітэт”. У сваім выступленні Алена Мікалаеўна прадэманстравала супрацоўніцтва факультэта са школамі па ажыццяўленні навукова-даследчай і эксперыментальнай дзейнасці, працу з адоранымі вучнямі, прадстаўленне даследчых праектаў вучняў на факультэце, удзел выкладчыкаў факультэта ў якасці членаў журы на абласных канферэнцыях даследчых работ школьнікаў «Пошук», «Свабодны выбар», «Мележаўскія чытанні», на абласным конкурсе рытарычнага майстэрства «Гавары са мной па-беларуску», алімпіядах, супрацоўніцтва з каледжамі, удзел выкладчыкаў факультэта ў папулярызацыі беларускай мовы ў СМІ, супрацоўніцтва з музеямі г. Гомеля і Гомельскай вобласці, арганізацыю сустрэч з паэтамі, пісьменнікамі, журналістамі, акцый, напрыклад, “Размаўляем па-беларуску”, “Чытаем Купалу разам” і інш.
Паказаць вынікі супрацоўніцтва і прадэманстраваць для настаўнікаў навуковы праект “Наш Скарына – наш герой” прыйшлі вучні 9 класа ДУА “Гімназія № 10 г. Гомеля” Аляксандр Шпакоўскі і Аляксандрс Янкоўскіс (кіраўнік: настаўнік беларускай мовы і літаратуры С.У. Несцяровіч).
Прэзентацыя выступлення аформлена асістэнтам кафедры беларускай мовы А.М. Чарнышовай.
А.М. Палуян, З.У. Шведава
Подробнее: Сустрэча з кіраўніцтвам і выкладчыкамі факультэта
ЧЫТАЕМ КУПАЛУ РАЗАМ
29 лістапада 2017 года ў чытальнай зале галоўнага корпуса Гомельскага дзяржаўнага ўніверсітэта імя Францыска Скарыны прайшла акцыя «ЧЫТАЕМ КУПАЛУ РАЗАМ», прысвечаная 135-годдзю з дня нараджэння класіка беларускай літаратуры.
Ідэя акцыі, распрацаваная і рэалізаваная прафесарам кафедры беларускай мовы Ляшчынскай В.А., заключалася ў аб’яднанні студэнтаў, магістрантаў, аспірантаў, выкладчыкаў усіх факультэтаў, кіраўнікоў і супрацоўнікаў нашага ўніверсітэта для ўшанаванні памяці і даніны павагі нашчадкаў да вядомага ў многіх краінах свету геніяльнага паэта, таленавітага драматурга, палымянага публіцыста, літаратураведа, выдатнага мысліцеля, аднаго з заснавальнікаў сучаснай беларускай літаратурнай мовы, лідара беларускай нацыі – Янкі Купалы, а таксама ў прапагандзе яго паэтычнай спадчыны, культурна-асветніцкай дзейнасці, у пашырэнні ведаў пра жыццё і творчасць мастака, яго наватарства, закладзеныя традыцыі, той ролі, якую ён адыграў у вызначэнні нацыянальнай ідэі беларусаў, вызваленчага руху народаў ад жорсткага сацыяльнага і нацыянальнага прыгнёту, за права «людзьмі звацца», з мэтай рэкламы беларускай мовы, прыгожага паэтычнага беларускага слова, узнятага да вышынь Купалам.
Прагучалі вершы самай рознай тэматыкі, байкі, эпіграмы, урыўкі з паэм у выкананні дэканаў амаль усіх факультэтаў, студэнтаў філалагічнага факультэта і факультэта замежных моў, а верш «А хто там ідзе?» удзельнікі акцыі пачулі не толькі на роднай мове паэта, але і ў перакладах на англійскую, кітайскую, нямецкую, польскую, рускую, украінскую, французскую, туркменскую і турэцкую мовы з ліку больш чым за сто вядомых перакладаў на розныя мовы свету.
Прафесійна і з глыбокім пачуццём студэнты філалагічнага факультэта Ганна Плахатнюк і Паліна Заўтрыкава выканалі песні на словы вершаў Янкі Купалы «Спадчына» і «Малітва».
Акцыя прайшла цікава, карысна, пазнавальна, у цёплай і душэўнай атмасферы.
З.У. Шведава
Майстар-класы педагагічнага майстэрства
24 лістапада 2017 года на філалагічным факультэце ў рамках ХІ Міжнароднай навукова-метадычнай канферэнцыі «Современное образование: преемственность и непрерывность образовательной системы «школа – университет – предприятие» прайшлі майстар-класы па развіцці і ўдасканаленні педагагічнага майстэрства настаўнікаў беларускай і рускай мовы і літаратуры. Для студэнтаў спецыяльнасці “Беларуская філалогія” майстар-клас на тэму “Метады і прыёмы актывізацыі мысленчай дзейнасці вучняў на ўроках беларускай мовы” праводзіла Валянціна Мікалаеўна Жгарова – настаўніца ДУА “Камунараўская сярэдняя школа Буда-Кашалёўскага раёна”, для студэнтаў спецыяльнасці “Руская філалогія” майстар-клас на тэму «Эффективная работа со словарными словами на основе использования приёмов мнемотехники» праводзіла Святлана Васільеўна Андрыянава – настаўніца ДУА “Крупецкі дзіцячы сад – сярэдняя школа” Добрушскага раёна. Настаўнікі паказалі цікавыя прыёмы развіцця памяці, увагі і мыслення вучняў, творчай работы, актыўнасці і інш. Такія майстар-класы вельмі патрэбныя нашым студэнтам. Дзякуем настаўнікам!
Пасля правядзення майстар-класаў, настаўнікі і выкладчыкі факультэта прынялі ўдзел у круглым стале “Праблемы падрыхтоўкі будучых настаўнікаў у сістэме “школа – універсітэт – прадпрыемства”, дзе абмяркоўваліся пытанні падрыхтоўкі будучых спецыялістаў адукацыйных устаноў рэспублікі, у тым ліку і такое праблемнае пытанне, як недастатковая колькасць гадзін на выкладанне спецыяльных дысцыплін (методыка выкладання беларускай/ рускай мовы, методыка выкладання беларускай/ рускай літаратуры), і гадзін на правядзенне педагагічнай практыкі ў школе. Таму сувязь са школай павінна быць моцнай, а майстар-класы вядучых настаўнікаў для нашых студэнтаў патрэбныя як узоры будучай работы, як накіраванне для творчых пошукаў у час падрыхтоўкі да педпрактыкі і самастойнай работы.
А. М. Палуян, З.У. Шведава