Фразеалагізмы як сродак пазнання культуры беларусаў

Студэнты філалагічнага факультэта добра ведаюць, што засваенне пэўнай мовы мовы – гэта найперш авалодванне яе лексічнымі і фразеалагічнымі багаццямі. Ведаюць студэнты і тое, што авалодванне фразеалагічнымі адзінкамі патрабуе не толькі ведання іх структуры і семантыкі, стылістычнай дыферэнцыяцыі і адпаведнага месца і ролі ўжывання, але яшчэ і раскрыцця іх культурнай інфармацыі, як правіла, скрытай за адборам кампанентаў, створаным вобразам.

16 мая 2018 года прафесар кафедры беларускай мовы В. А. Ляшчынская  з групай студэнтаў філалагічнага факультэта (гр. БФ-31) арганізавала і правяла  чарговую гутарку-апытанне “Што я ведаю пра культуру свайго народа скрозь прызму фразеалагізмаў?” з мэтай выявіць веды і ўменні студэнтаў распазнаваць і  характарызаваць фразеалагізмы беларускай мовы (значэнне, тып структуры,  суаднесенасць /несуаднесенасць з часцінай мовы, стылістычную дыферэнцыяцыю і функцыянаванне ў маўленні), а яшчэ вызначыць “схаваную” ў вобразах, словах-кампанентах фразеалагізмаў культурную інфармацыю, сімвальнае значэнне, што  даводзіць пра светабачанне, светаўспрыманне беларусаў, пра тыя правілы і нормы жыцця, тую станоўчую ці адмоўную ацэнку, якую даносяць фразеалагізмы. 

 


На матэрыяле прапанаваных розных адзінак мовы студэнты выдзялялі фразеалагічныя адзінкі, даказвалі іх прыналежнасць да фразеалагічнага ўзроўня беларускай мовы і вызначалі іх сімвальнае значэнне, “прачытвалі” іх як знакі культуры нашага народа. Асабліва спадабалася студэнтам праверка ведання і ўстанаўлення культурнай інфармацыі фразеалагізмаў на аснове распазнавання самога фразеалагізма па малюнках, прачытання іх правобразаў для ўтварэння фразеалагізмаў як другасных адзінак мовы. 

 

З. У. Шведава

 

2011 Фразеалагізмы як сродак пазнання культуры беларусаў . Филологический факультет им. Ф. Скорины
Powered by Joomla 1.7 Templates