НАВУКОВА-ПЕДАГАГІЧНАЯ ШКОЛА «РЭГІЯНАЛЬНЫ, АГУЛЬНАНАЦЫЯНАЛЬНЫ І АГУЛЬНАЧАЛАВЕЧЫ ЎЗРОЎНІ Ў ЛІТАРАТУРЫ І ФАЛЬКЛОРЫ: ДУХОЎНАЯ СПАДЧЫНА БЕЛАРУСАЎ У СУСВЕТНЫМ КАНТЭКСЦЕ»

Апісанне

Навуковая школа арыентавана на наступныя напрамкі даследаванняў:

  • Духоўная спадчына Беларускага Палесся.
  • Жанр як знакавая сістэма эстэтычнай традыцыі ў нацыянальнай і еўрапейскай культурна-мастацкай практыцы.
  • Пытанні тэорыі літаратуры.
  • Вывучэнне беларускай літаратуры ў сусветным кантэксце.

Перавагі

Комплексны падыход даследаванняў навукова-педагагічнай школы ахоплівае асноўныя напрамкі развіцця беларускай літаратуры, дазваляе выявіць яе нацыянальную адметнасць у агульнаславянскім і еўрапейскім культурным дыялогу, акрэсліць шляхі далейшага развіцця нацыянальнага вербальнага мастацтва ў новым тысячагоддзі. Прыцягненне шырокага факталагічнага матэрыялу мае на мэце ўвядзенне ў лiтаратурны i навуковы кантэкст новых iмёнаў, часам малавядомых не толькi чытацкай аудыторыi, але i спецыялiстам, папулярызацыю творчых дасягненняў пісьменнікаў Гомельшчыны і выпускнікоў ГДУ імя Ф. Скарыны. Пры кафедры функцыянуе музей “Аlma mater” і вучэбна-навуковая лабараторыя “Літаратурнае краязнаўства”.

Навізна

Навуковая навізна комплекснага даследавання ў абазначаных кірунках заключаецца ў вызначэнні ролі рэгіянальнага духоўнага фактару ў станаўленні і развіцці нацыянальнага спосабу мастацкага асэнсавання рэчаіснасці; паказе шматузроўневасці жанравай сістэмы беларускай літаратуры ў агульнаславянскім і еўрапейскім кантэкстах і наватарскіх тэндэнцый у сучасным літаратурным працэсе; выяўленні асаблівасцей гістарыясофскай і этыка-антрапалагічнай праблематыкі беларускай літаратуры ХХ – пачатку ХХІ стагоддзяў.

Варыянты супрацоўніцтва

Выкладчыкі кафедры беларускай літаратуры УА “ГДУ імя Ф. Скрыны”, якія маюць шматгадовы вопыт, выконваюць наступныя віды работ: правядзенне экскурсій (віртуальных і рэальных) па творчасці пісьменнікаў Гомельшчыны, славутых выпускнікоў ГДУ імя Ф. Скарыны, напісанне манаграфіі па гісторыі развіцця літаратуры Гомельшчыны, індывідуальных артыкулаў для канкрэтнага аўтара, стварэнне паэтычных анталогій, у якіх раскрываецца прыгажосць прыроды і людзей рэгіёна.


 SCIENTIFIC AND PEDAGOGICAL SCHOOLS “REGIONAL, NATIONAL AND UNIVERSAL LEVELS IN LITERATURE AND FOLKLORE: SPIRITUAL HERITAGE OF THE BELARUSIANS IN THE INTERNATIONAL CONTEXT”


НАУЧНО-ИССЛЕДОВАТЕЛЬСКИЙ СЕКТОРhttp://nis.gsu.by/ 




ДАСЛЕДАВАННЕ РЕГІЯНАЛЬНА-ЛАКАЛЬНЫХ ФАЛЬКЛОРУ АСАБЛІВАСЦЕЙ БЕЛАРУСАЎ

Несумненная навуковая каштоўнасць палявых даследаванняў мясцовай шматстайнасці традыцыйнай фальклорнай культуры Беларусі, у тым ліку і Гомельшчыны як аднаго з найцікавейшых рэгіёнаў, які захаваў у найбольшай ступені архаічныя жанравыя формы абрадавай паэзіі, рэшткі старажытнага міфалагічнага светаўспрымання беларусаў-палешукоў.

Асноўныя накірункі навуковай дзейнасці навукова-вучэбнай фальклорнай лабараторыі:

1      Даследаванне рэгіянальна-лакальнай спецыфікі фальклору Гомельшчыны.

2      Фальклорныя традыцыі Гомельска-Бранска-Чарнігаўскага памежжа.

3      Беларускі фальклор у агульнаславянскім кантэксце.

4      Народная міфалогія беларусаў у сучасных запісах.

У выніку сістэматычнага і суцэльнага  даследавання фальклору Гомельшчыны і іншых рэгіёнаў Беларусі былі запісаны аўтэнтычныя матэрыялы па абрадах і звычаях, песеннай творчасці, малых фальклорных жанрах, народнай міфалогіі і інш., якія склалі змест многіх выдадзеных навуковых фальклорна-этнаграфічных зборнікаў.

Варта прыгадаць назвы асобных выданняў: “Крыніц кармянскіх перазвоны” (2000), “Роднае: Фальклорна-этнаграфічная і літаратурная спадчына Гомельскага раёна” (2000), Фальклорна-этнаграфічная і літаратурная спадчына Рэчыцкага раёна” (2002), “Вечнае: Фальклорна-этнаграфічная спадчына Веткаўскага раёна” (2003), “Народная духоўная культура Брагіншчыны” (2007), “Лоеўшчына… Бэзавы рай, песенны край: сучасны стан традыцыйнай культуры Лоеўшчыны” (2007), “Народная духоўная спадчына Гомельскага раёна” (2007), “Жаўруковая песня Радзімы: народныя духоўныя скарбы Буда-Кашалёўскага краю” (2008), “Хойнікшчыны спеўная душа: народная культура Хойніцкага краю” (2010), “Спрадвечнай мудрасці скарбонка: сучасны стан традыцыйнай культуры г. Мазыра” (2005), “Зямля чароўная дабра. Добрушскі край: гісторыя і сучаснасць” (2008), “Святло каштоўнасцей духоўных. Жлобінскі край: мінулае і сучаснасць” (2009), “Чачэршчына, нам дадзеная лёсам… Мінулае і сучаснасць Чачэрскага краю” (2010), “Нясвіжскага краю напеў векавы” (2012), “Бласлаўлёнай зямлі неўміручыя скарбы: Народная духоўная культура Лагойшчыны: у 3 кн.” (2013), “Жыцця палескага бяздонныя глыбіні. Народная духоўная культура Петрыкаўскага раёна” (2014), “Глыбоччыны духоўнасці глыбіні: Народная духоўная культура Глыбоцкага раёна” (2014), “На берагах Дняпра і Друці: народная духоўная культура Рагачоўскага раёна” (2016).


RESEARCH OF THE REGIONAL AND LOCAL PARTICULARITIES  OF THE BELARUSIAN FOLKLORE


НАУЧНО-ИССЛЕДОВАТЕЛЬСКИЙ СЕКТОРhttp://nis.gsu.by/ 




ИССЛЕДОВАНИЯ ФРАЗЕОЛОГИЗМОВ КАК ЗНАКОВ ЯЗЫКА И КУЛЬТУРЫ БЕЛОРУСОВ

Назначение

Усвоение и познание фразеологизмов и воплощенной в них культурной информации, понимание своеобразия этих единиц белорусского языка, транслирующих глобальные смыслы культуры нашего народа и выступающих в функции эталонов, стереотипов, символов. 

Сущность разработки

Исследование фразеологизмов как знаков вторичной семантизации позволяет посредством установления способов, источников их образования, выявления основ отбора компонентов, прочтения образов активизировать ассоциативное мышление, интерпретировать слова-компоненты, являющиеся именами символов, и устанавливать символьность фразеологизмов.

Направления исследования:

  • Характеристика функционирования фразео-логизмов белорусского и других славянских языков в условиях глобализации с использованием компьютерных технологий;
  • Использование методов лингвокультурологии, когнитивной лингвистики для изучения фразеологического фонда белорусского языка;
  • Определение внутренней формы фразеологических единиц белорусского языка в сравнении с эквивалентными фразеологическими единицами других славянских языков;
  • Выявление истории, источников и способов образования фразеологических единиц белорусского языка.

Новизна исследования заключается в том, что фразеологизмы рассматриваются как единицы языка, которые не только образно описывают мир, но и передают то ценностное, символическое, содержание, включенное в семантику этих единиц. В результате освоения фразеологизмов, расшифровки и познания культурных ценностей, кодов культуры, символов, эталонов, стереотипов, репрезентированных этими единицами языка, сохраняется преемственность поколений, объединение людей в отдельный народ.

Предложение

Выполнение НИР для установления фразеологической картины мира белорусов как отдельного народа; для выявления общего и отличительного во фразеологических картинах мира других народов; для подготовки лингвокультурологического словаря фразеологизмов белорусского языка в сравнении с другими языками; для использования лингвокультурологического компонента, развития национального самосознания при обучении и изучении белорусского языка.


RESEARCH ON PHRASEOLOGISMS AS SYMBOLS OF LANGUAGE AND CULTURE OF THE  BELARUSIANS 


НАУЧНО-ИССЛЕДОВАТЕЛЬСКИЙ СЕКТОРhttp://nis.gsu.by/ 

СНИЛ «Язык. Культура. Коммуникация»

Студенческая научно-исследовательская лаборатория

«Язык. Культура. Коммуникация»

(к.1, ауд. 2-16)

Филологический факультет

Кафедра русского, общего и славянского языкознания

Дата создания: 16.12.2011,

положение 24.05.2024 № п-50/10.30

положение


Руководитель СНИЛХолявко Елена Ивановна, кандидат филологических наук, доцент (с 2022 г., приказ №13 от 06.01.2022).


 

Контакты: тел. 8-(0232)-51-21-47

                    Е-mail: hei9@mail.ru

 

Цель СНИЛ: привлечение студенческой молодёжи к активному участию в научно-исследовательской, учебно-методической, творческой работе, способствующей улучшению качества их профессиональной подготовки, повышению уровня культуры устной и письменной речи студентов, овладению основами научного изложения.

Задачи СНИЛ:

1. Активное содействие повышению качества профессиональной подготовки и воспитания специалистов, успешному формированию филологического факультета единого учебно-научного воспитательного комплекса.

2. Обучение студентов основам научно-исследовательской и другой творческой работы, выработка практических умений и навыков её проведения.

3. Организация использования полученных результатов творческой деятельности студентов в учебном процессе и на производстве.

4. Осуществление поиска и подбора необходимого материала для проведения семинарских и практических занятий.

5. Консультирование студентов по вопросам использования наглядных пособий, компьютерной техники, помощь в организации самостоятельной работы.

6. Проведение фундаментальных и прикладных научно-исследовательских работ, организация творческой деятельности студентов в рамках основного направления СНИЛ.


 

Цели и задачи СНИЛ

 

Тематика работы СНИЛ

 

Результаты работы СНИЛ

 

Новости СНИЛ


 

Студэнцкая навукова-даследчая лабараторыя "Лексіка матэрыяльнай і духоўнай культуры беларусаў"

 

 

СНДЛ «Лексіка матэрыяльнай і духоўнай культуры беларусаў»

(к. 1, аўд. 2-21) 

установы адукацыі «Гомельскі дзяржаўны ўніверсітэт 

імя Францыска Скарыны»

Філалагічны факультэт 

                                                                                                                                                        

Дата стварэння: 15.09.2014,

положение 10.10.2023 № п.-61/10.31.

 

 

Кіраўнік СНДЛ:

Станкевіч Аляксандра Аляксандраўна

Пасада, званне кіраўніка СНДЛ:

прафесар кафедры беларускай мовы, доктар філалагічных навук, прафесар

Кафедра

беларускай мовы

Кантакты:

тел.: 8-(0232)-51-21-46

E-mail:

astankevich*gsu.by

 

Мэта СНДЛ:

прыцягненне студэнцкай моладзі да актыўнага ўдзелу ў навукова-даследчай, творчай рабоце, што спрыяе паляпшэнню якасці прафесійнай падрыхтоўкі, павышэнню ўзроўню культуры вуснага і пісьмовага маўлення студэнтаў.

ЗадачыСНДЛ: 

  1. Павышэнне якасці падрыхтоўкі спецыялістаў у рамках СМК, удасканаленне арганізацыйнай работы СНДЛ. Навучанне студэнтаў асновам навукова-даследчай і іншай творчай работы, выпрацоўка практычных уменняў і навыкаў яе правядзення.
  2. Арганізацыя выкарыстання атрыманых вынікаў творчай дзейнасці студэнтаў у вучэбным працэсе і ў вытворчасці.
  3. Кансультаванне студэнтаў па пытаннях выкарыстання наглядных дапаможнікаў, камп’ютарнай тэхнікі і сучасных камп’ютарных тэхналогій, дапамога ў арганізацыі самастойнай работы.
  4. Вывучэнне ўсебаковага ўзаемадзеяння адзінак мовы з духоўнай культурай.
  5. Павышэнне ўзроўню арфаграфічнай і пунктуацыйнай пісьменнасці студэнтаў.
  6. Вывучэнне і павышэнне ўзроўню культуры вуснага маўлення студэнцкай моладзі.
  7. Збор, сістэматызацыя і вывучэнне фактычнага матэрыялу, які адлюстроўвае матэрыяльную і духоўную культуру беларусаў у гаворках Гомельшчыны і ў беларускай літаратурнай мове.
  8. Моўны аналіз народнагаспадарчай лексікі Гомельшчыны.
  9. Лінгвістычны аналіз каляндарна-абрадавай лексікі ў гаворках Гомельшчыны
  10. Аналіз сямейна-абрадавай лексікі Гомельшчыны.
  11. Складанне картатэкі лексікі матэрыяльнай і духоўнай культуры Гомельшчыны.
  12. Падрыхтоўка матэрыялаў “Слоўніка абрадавай лексікі Гомельшчыны”.
  13. Удзел у мерапрыемствах па прагандзе дасягненняў СНДЛ, падрыхтоўка лепшых закончаных работ для ўдзелу ў міжнародных, рэспубліканскіх, універсітэцкіх канферэнцыях, смотрах, конкурсах, выставах.
  14. Арганізацыя правядзення навукова-метадычных студэнцкіх семінараў для атрымання навыкаў прафесійных зносін, абмену навуковай інфармацыяй, выпрацоўкі педагагічных і прафесійных якасцей стуэнтаў-філолагаў.
  15. Метадычная дапамога студэнтам у самастойнай рабоце пры падрыхтоўцы да практычных заняткаў, напісанні рэфератаў і дакладаў, у выкарыстанні вучэбнай літаратуры, наглядных дапаможнікаў, перыядычных выданняў

Подробнее: Студэнцкая навукова-даследчая лабараторыя "Лексіка матэрыяльнай і духоўнай культуры беларусаў"

Подкатегории

2011 Воспитательная работа. Филологический факультет им. Ф. Скорины
Powered by Joomla 1.7 Templates